Allt är bara jag, jag, jag.

Det är såna här saker som gör att man vill ha en blogg när man inte har någon.

Vilken tidning läser du? DN &
Arbetaren (ja, jag vet men klass går aldrig ur liksom) på nätet, Ordfront, Bang, Nummer, Teatertidningen, DIK-forum och RFSLs medlemstidning Kom Ut.
Ditt mest använda uttryck? det blir mycket vulgariteter, post-ironiska uttryck och diverse parodier på min halvt borttappade dialekt.
Ditt mest oanvända? "Nej men guuuuud så underbart jag känner mig så positiv!"
Vilken är din största framgång? Den har jag förhoppningsvis inte upplevt än.
Ditt största misslyckande? Se föregående svar.
Viktigaste egenskap hos en människa? Mod, intelligens, engagemang och självdistans.
Sämsta egenskap? Moralism, självgodhet, likgiltighet och dumhet.
Vad gör en fest lyckad? Lagom mycket alkohol, bra festsällskap och bra musik (gärna sjuttiotalsfeministiska kampsånger) på samtalsnivå för herregud här är vi kärringar allihopa. Och inga drama queens, tack.
Vad vill du bli? Professor. Haha. Nej, men jag skulle gärna doktorera/undervisa på universitetet. Bitter lektor, det känns som min grej. "Nej, din infantila jävel, Strindberg skrev inte Da Vincikoden och nu tycker jag att du ska gå ut härifrån." Annars ska jag ju bli bibliotekarie om cirka en termin.
Hur ska din drömprins vara? Heteronormativitet, javisst! Jag övergav nog det konceptet i tidiga tonåren. Men jag har en kändiscrush på Fredrik Sahlin (åååh, gamla filmkrönikan kom tillbaka) för att han är så snygg och verkar så smart och kan så mycket om film. Och på Katarina Ewerlöf av ungefär samma anledningar, fast hon är ännu snyggare och säkert smartare också och dessutom inte man, yay. Annars hade jag tänkt dejta en Nobelpristagare någon gång, det verkar kul. En Nobelpristagare som ser ut som någon av ovanstående kanske?
Vem är dina idoler? ÅH GRAMMATIKEN ÅH GUD MINA ÖGON.
Hur mycket väger du? Selektiv kunskap är av godo.
Hur lång är du? 172 cm
Är otrohet okej? Alla förhållanden har väl sina egna regler och problem.
Vilken är den bästa komplimangen du kan få? Det beror på situationen. Men jag vill alltid höra att jag är öppensinnad, intelligent och bra på det jag gör, vad det än är. Vem vill inte det?
Vilken är din favoritsysselsättning? Internet, böcker, film, teater, vänner och att pilla med ord.
Vad har du just nu i din bokhylla? Ungefär 50% olästa böcker. På mitt lilla kaffebord i högen av böcker som ska läsas snart kan man hitta ett par luntor om kulturarv, ett par om dramatik, ytterligare några om litteratursociologi och romanen Byron av Sigrid Combüchen.
Vad gör dig lycklig? Att vara nöjd med det jag gör.
Humör just nu: lite hysterisk men ändå tisdagskvällslugn.
Vilken blomma är vackrast? Alltså, det här med blommor är inte min grej. Vita orkidéer är väl fina, eller? Jag tycker inte om färg bland mina växter.
Stjärntecken: lejon.
Bästa egenskap: Jag överlever alltid.
Favoritmånad: typ oktober.
Tv eller film: SVT. Annars film.
Bok eller tidning: Man behöver inte välja. Bibliotekarien har talat.
Arbete eller skola: Arbete följer väl oftast efter skolan? Ja, jag vet hur naivt det lät. Socialbidrag följer väl oftast efter skolan. Tack, moderaterna.
Morgon eller kväll: kväll. Gud, jävla Luthersamhälle.
Klädsel just nu: Linne och pyjamasbyxor.
Sällskapspel eller Tv-spel: Sällskapspel, The Sims 2 och strategispel på PC.
Kramas eller pussas: men snälla nån
Promenad eller bio: bio. Promenerar gör man dit man ska, inte för att det är kul.
Öl eller vin: Vin
Godis eller snacks: choklad. Eller salta snacks.
Byxor eller kjol: Kjol.
Senast sedda film: Jag såg nog Jane Austen-filmen Persuasion, tror jag. För typ tredje gången.
Komiker: Eddie Izzard & Jennifer Saunders, två av mina andra kändiscrusher. Stephen Fry! Och jag gillar Dennis Leary för att ibland är han den ende som är tillräckligt arg, svärande och hatisk för att pigga upp en regnig dag. Pull up your pants!
Skådespelare: Jag kan väl räkna upp ett par dussin sådär…
Artist: Just nu blir det mycket Regina Spector och Beth Orton. Och Kathryn Williams.
Mode-personer: Nej.
Stamgäster på din blogg: Evve, Ika, Frida, Johanna, kanske några stalkers och förhoppningsvis några till.
Kärlek eller vänskap: Är inte det ganska mycket samma sak egentligen? Plus/minus attraktion?
Glasögon eller linser: Glasögon is the shit.
Storstad eller småstad: Storstad
Stökigt eller städat: Gärna städat om jag slipper göra det.
Restaurang eller hemlagat: restaurang, om jag hade råd.
Tävling eller lek: Tävling om vi snackar kunskapsspel, typ TP. MAN KAN INTE TA LÄTT PÅ DET. Jag föraktar alla som tar lätt på att de suger på TP jag är sur i flera veckor efter en orange jävla pissfråga om kulstötning eller ännu hellre en brun FÖRRÄDARFRÅGA som man borde kunna. I övrigt vill jag gärna tro att jag saknar vinnarinstinkt eftersom det är en ganska äcklig egenskap.
Jacka eller kappa: Kappa
Stark eller svag: "I like my coffee like I like my women – hot and strong."
Brun eller blek: Jamen va fan?
Favoritbutiker: Akademibokhandeln, Myrorna, H&M (jamen jag är väl fattig), amazon.com, adlibris, Designtorget…
Favoritnöje: läsa, slösurfa, umgås, titta på film, gå på teater, spela dataspel, hetsblogga, debattera världskriserna, fika, gnälla av bara helvete och skratta åt eländet. (Fan, vilken bra summering av mig!)
Favoritmat: vegetarisk gulasch
Fjantig eller tuff: Jag är en oerhört tuff nörd.
Sparare eller slösare: slösare.

Kommentarer
Postat av: Ika

är svag för såna här listor (det är väl min slambakgrund), och med dina bitska svar på en del av frågorna blir det ännu bättre. Måste plocka med mig en kopia av frågorna till min egen blogg nån dag när jag känner att jag kan lägga tid på dem.

Postat av: Frida

Nu har du min mailadress också....skicka hit frågorna jag blir snart nervös... ;-)
skall förresten på föreläsning om hund/mattekommunikation idag. Kram

2006-11-22 @ 16:40:07
Postat av: Anna

Ditt mest använda uttryck? "det blir mycket vulgariteter, post-ironiska uttryck och diverse parodier på min halvt borttappade dialekt".

Där sa du någonting mycket sant, syster. Som för övrigt stämmer in på oss båda. Det har till och med gått så långt att jag övervägde att skriva in ett par vulgariteter som namn är ovanför.

Ska vi skylla på våra föräldrar? Jag skulle tycka det var skönt att inte ta på mig hela ansvaret för allt barnsligt och vulgärt jag häver ur mig.

2006-11-29 @ 21:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback