plasmateve och post-saker (hej ångest!)

Att skriva uppsats är verkligen ont-skönt. Idag med betoning på ont. Jag sitter hemma bland kaffekoppar och post-it och flyttar ett stycke hit, ett annat dit, försöker få tillfälle att citera sköna meningar utan att behöva förklara dem i löpande text ("In some ways, the Internet is the redemption of post-structuralism" jag menar hur underbar är inte den repliken?!), funderar på vad jag ska äta till lunch, kollar mejlen, har ångest, pillar lite med disken, har mer ångest, flyttar ett nytt stycke och ger det en ny rubrik.

I vilken verklighet lever de här människorna som ger varandra plasmateve och liknande saker i julklapp? Hur ser deras övriga önskelistor ut? 1. Villa i Danderyd, 2. lägenhet i Troppan, 3. en ny rymdfärja...

Ville egentligen inte se
Linje lusta från början, men nu har jag lyssnat på Helena Bergström och Elisabet Carlsson gästa Lantz i P3 och nästan blivit övertygad om jag vill gå. Satans PR-kupper. Jag är så svag. Kan ju inte ens motstå "Köp 5 DVD till priset av 1 om du sedan säljer din själ till oss och lovar att glömma att avbeställa månadens kassa film i fyra år i rad och får betalningsanmärkningar en masse-erbjudanden.

Men Göran Stangertz som regissör brukar väl betyda ganska bra saker? Eller så tycker jag bara om honom för att han sa att det är något fel i huvudet på det manliga kollektivet och att det inte har blivit ett dugg bättre. Och för att han kallade den nya regeringen "en parentes." Åh, Göran. ♥

Kommentarer
Postat av: Klibbe-Klabbe

Keep up the good work! :)

Postat av: Frida

Jadu Åsa.
I kväll är det Ola Rapache orgie. Synd att du är så anti mot Wallander...denna filmen lär ju innehålla MYCKET OLA! *lockar* Han skall bl.a. avslöja en STOR hemlighet...Drama!

2006-11-30 @ 16:44:03
Postat av: Åsa

Frida: Ha, jag kan tänka mig att ha DVD-orgie med Wallander, men icke betala för det! :) Riktigt så mycket gillar jag inte Ola.

2006-11-30 @ 17:15:19
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Evve

Äntligen Åsa börjar du få mänskliga drag, man SKA sitta och vrida och vända på allt när man skriver uppsats (försöker berättiga mitt eget beteende)! Nu spelar vi på samma planhalva ett tag till du spurtar om mig! Puss på dig!

2006-11-30 @ 18:13:01
Postat av: Ika

Känner igen mig till rätt stor del i ditt uppsatsbeteende. Men i mitt fall ser det ut så här (och för tillfället är det artiklar som ska skrivas, men nästa vecka, då blir det minsann uppsats): Äta långsam frukost. Starta datorn. kolla mail, surfa runt. Lyssna på musik. Grubbla över vilken musik som är den optimala just idag, just i denna stund. Fastna i lite datorspelade. Bli arg på mig själv för att jag bara maskar. Öppna word. Maska lite till. Skriva. Nu kan två saker insträffa: antingen får jag en stunds flyt i skrivandet, alternativty skriver jag en mening, läser resten av texten, funderar, kommer på andra tankar, alt+tab:ar mig till mozillan igen... Återgår till skrivandet. Skriver lite. åstadkommer lunch. Und so weiter.

Har insett att vad jag behöver är någon form av pre-deadline som strukturerar min dag. T.ex. en sen lunch med en kompis (det är två timmar tills jag ska gå hemifrån, jag måste helt enkelt uträtta något innan dess!).

2006-11-30 @ 19:19:01
URL: http://www.bloggen.fi/cassiopeia
Postat av: Carl Krusell

Hej!

Carl Krusell här, vi har ju setts lite nu och då de senaste åren.
Jag har läst dina inlägg senaste månaden, kanske längre, och vill bara säga att de är riktigt roligt och bra skrivet. Om något är negativt, kanske rentavt pessimistisk, eller en kritisk reflektion av verkligheten är naturligtvis en tolkningsfråga.
Bra och jag väntar på mera!

2006-11-30 @ 23:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback