tidsvers måndag

Lyrik som är bra: Rörelser av Camilla Hammarström

Vi ville inget hellre än att stråla samman i dunklet. Såg ingen annan möjlighet att komma undan. Utväxlade blickar som inte kunde tolkas. Stannade förläget i varandras trollkrets.

För övrigt upptäcker jag numer alla mina nya engelskspråkiga poeter via
Poetry Daily. Nätet är så underbart för lata människor!

Håller just nu på att läsa ungefär tre romaner, en massa lyrik, en bok om filmen i Sverige PLUS ett par luntor till uppsatsen. Det gör mig missnöjd. Jag borde instifta läslista igen. Det var en bra, stressande och pliktingivande idé som jag länge underkastade mig. Löjligt egentligen eftersom jag på den tiden faktiskt hade tid att plöja ungefär allt jag ville.

Fick Jösses flickor - återkomsten på posten idag. ♥ Det är roligare att diska om man lyssnar på När jag går i graven, jag lovar.

Nu ska jag titta om Supernatural gillas av folk bara för att de tycker pojkarna är söta eller för att serien verkligen är bra. Sedan måste jag försöka minnas var någonstans i Saffranshjärtan Katarina Ewerlöf befann sig igår då jag somnade som ett litet barn.

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja, disken blir sannerligen roligare - det kan även jag intyga! Även om mina favoriter är "Alltid splittras tankarna" (som för övrigt är väldigt svår att sjunga om man har lite ljusare röst än Katarina...)och "Den fria kärleken". :-D

PS. Oj, vad länge sedan det var jag lyssnade på SAFFRANSHJÄRTAN - minns absolut ingenting! Detta måste åtgärdas - snarast!

Postat av: Åsa

Tina: Jag tror nästan att jag skulle vilja ha en ännu lägre tonart, faktiskt. :) Om jag kunde sjunga, vill säga.

2006-11-07 @ 06:35:04
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Evve

Va! Har du köpt den före mig???? Kopiera, kopiera..

2006-11-07 @ 12:11:51
Postat av: Åsa

Evve: Du överlevde båten? Puss.

2006-11-07 @ 15:05:43
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Sigbjornalba

NICE AND WONDERFUL SITE

2009-01-26 @ 08:51:59
URL: http://sigbjornalba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback