den sjuttonde september kan DU bestämma Sveriges framtid!

Eftersom bussen obekymrat körde förbi hållplatsen ikväll (trots att vi var två stycken som stod och väntade i den väl upplysta kuren) fick jag inviga mina nya skor med klack genom att promenera hem. Sådant gör en ju alltid lycklig. Den sista kilometern bar jag skorna i handen och traskade i strumplästen. Oerhört skönt.

Inte mindre än två fascinerande diskussioner om politik med främlingar (och flertalet cigaretter) senare sitter jag nu här och fryser.


Det märks att det är val i helgen.


"Vad röstar du på då?" är liksom ingen fråga som man ofta hör efter att ha känt någon i två minuter. Inte heller brukar folk redogöra för hela sin politiska agenda samt erkänna sina tvivel - "fast jag tror att det är fel, egentligen, jag röstar nog mot mig själv" - inför en person de precis sprungit på. 

Slutsats: På fredagkvällar, efter lättare alkoholförtäring och inför ett riksdagsval, kan svenskar föra obehindrade och ganska charmiga konversationer med dittills okända människor. 

Men jävlar vad kallt det är. Jag borde ha en höstjacka och skippa bohemstilen. Ebba von Sydow skulle i alla fall kalla den "hopplöst ute." Och alla som känner mig vet ju hur högt jag värderar hennes expertis.



Dagens länk: 
http://www.worldoflongmire.com/features/romance_novels/

Som grinig singelkärring är min favorit "Get A Room. No one is interested in seeing you make out on the pier" men min syster som högaktar lägre former av humor gillar alla fjärtvitsar. Longmire har något för alla smaker.

Kommentarer
Postat av: Frida

Go Åsa! Yäää! Denna bloggen finns numera länkad från min....Tjoho! Ses!

Postat av: Evve

Darling!!! Stäm Uppsala buss och få dem att köpa en "helt rätt" höstjacka till dig! I kväll fixar jag biffen med dig, jag ställer mig ute i vägen! Puss på dig sötis!

2006-09-16 @ 15:49:22
Postat av: Viktormary

Very well done site! Please keep up the good work.

2010-04-15 @ 09:20:24
URL: http://viktormary.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback