söndag kväll

Nej, nu orkar jag inte med fler partiledardueller och valdebatter. Känslan av show är så tråkig och – huva – amerikaniserad att jag måste byta kanal allt som oftast. Kommer ändå aldrig att rösta höger, oavsett hur många käcka one-liners moderatledarna kan skriva ned i sina manus. 

 

Jag har mitt Chai-te (tack, Indiska) och mina datorer. Jodå, två stycken numer: en laptop utan Office och den gamla stationära trotjänaren med alltför lite hårddisk och RAM men med ett väldigt bra grafikkort. Bevis för att man inte kan få allt och inte heller kan göra sig av med något.


 

Och min uppsatsångest, inte att förglömma. Jag orkar inte ens skriva om eländet. D-uppsats. Vakuum. Det får räcka.


 

Köpte Jeanette Wintersons LighthousekeepingLundeQ häromdagen. Har bara luktat lite på den ännu, men den ska läsas snart. Som en tröst efter No tears for queers, förmodligen. (Det är ju inte så att hatbrott kom som en nyhet. Det är bara det att det är så obeskrivligt jävla äckligt att läsa om det.) 


Kommentarer
Postat av: Mariusklara

The information found by me on this site appeared very useful! Thanks to the owner!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback