The History of Love - Nicole Krauss

image39

The History of Love av Nicole Krauss. Meh. Jag trodde jag skulle tycka bättre om den här. För den har ju experimentation med språk och handling, lite postmodernistiskt sådär och ganska... "quirky". En gammal man som en gång skrev en bok och en ung judisk flicka som är brådmogen som man bara blir när man filtrerats genom en vuxen författares ögon och en handling som egentligen inte kan summeras. Modernt så det förslår.


Men jag vet inte. Metafiktion är så otroligt bra när det är bra - A.S Byatts Possession är nog fortfarande den mest tillfredställande bok jag någonsin läst - och så fullständigt platt och ointressant när det inte funkar. Först skummade jag utdragen ur den här boken som står i centrum, The History of Love. Sedan försökte jag läsa men de sa mig ingenting. Det kändes som en urvattnad version av Italo Calvino. Bla bla.


Egentligen funkar det nog. Rent tekniskt. Men jag känner ingenting, jag bryr mig inte. Och jag köper inte den bokmarknad som skildras heller, för den delen, även om jag är storsint nog att erkänna att det nog kan vara mitt fel och inte Krauss som ju ändå ingår i den kontexten...


Jakten på Den Riktigt Bra Romanen fortsätter...


Kommentarer
Postat av: anders granström

Fasiken vad det bloggas. När skriver du på din uppsats egentligen!?

Postat av: Åsa

Anders: Åh gud säg inte sådär nu. Elaka människa. :)

2007-04-17 @ 17:03:47
URL: http://girlafraid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback