reselitteratur

Frida önskade tips på reselitteratur med önskemål om chicklit, tantsnusk och ev. 'mysiga' romaner. Måhända icke mina domäner men va fan, ska man bli bibliotekarie så ska man. *tar på bibliotekariehatt*

Jenny Jägerfelds Hål i huvudet får bra recensioner & har recenserats i DN vilket ju normalt inte sker med chicklit. Eller kanske Vince & Joy av Lisa Jewell som handlar om "en kärlekshistoria vi alla drömmer om." Eller varför inte Svinalängorna som precis kommit ut i pocket. Lättläst och bra. Själv skulle jag packa ned Kärlekens historia av Nicole Krauss, verkar intressant och spatiöst skrivet från det lilla jag bläddrat.

Sedan måste jag bekänna att jag sällan läser mycket på utlandssemestrar. Kanske för att jag sällan stannar kvar särskilt länge och då måste man ju göra saker. Dessutom klär jag inte i solbränna så det här med att ligga på stranden.... nja. Någon som har bra reselitteraturtips att dela med sig av?

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack Åsa! Finns alla i pocket?? Najs.

Postat av: Ika

"Kärlekens historia" är grymt fascinerande och riktigt bra. Mycket läsvärd! Helt klart en av de där böckerna man gärna kan läsa om också, tror att man inte uppfattar alla finesser första gången.
Måste väl också erkänna att jag faktiskt har Hål i huvet hemlånad sedan ett par, tre månader... Men det är inte den jag greppar när jag borstar tänderna ikväll!

2007-02-18 @ 23:59:20
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: yommine

som blivande kollega kan jag bara inte låta bli. kanske inte tantsnusk eller chicklit men men..

"Never let me go" av Kazuo Ischiguro
"Jag smyger förbi en yxa" av Beate Grimsrud
"Lisa för själen" av Sisela Lindblom (undvik "Jägarinna")

2007-02-19 @ 20:29:10
Postat av: Åsa

Ika: Ännu ett skäl att läsa just Krauss.
Yommine: "Never let me go" borde folk tvångsmatas med! Och jag håller med om de två andra också. Bevis för att bibliotekarier har osviklig smak?

2007-02-19 @ 20:32:46
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: J

Har man tråkigt på en resa så kan man ju alltid läsa Goethes Faust. Hål i huvudet suger however.

2007-05-16 @ 20:18:26
Postat av: Agneta Eriksson

Jag vill absolut inte vara utan bibliotek - jag älskar dem verkligen - men vill man köpa sin reselitteratur är min bokhandel värd ett besök. Välkommen in på www.agnesilund.se! Här finns nämligen massor av resmålsgrupperade tips som En halv gul sol om man ska till Nigeria, Illusionisten om sommaren ska tillbringas på en grekisk ö. . . .

2008-05-19 @ 17:41:58
Postat av: Jenstine

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2009-02-26 @ 11:25:23
URL: http://jenstine.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback