"ey, tjejen!"

Jag undrar vad det är ett tecken på när coola kids av typen sport/förortspojkar som brukade skratta åt din manifesterade töntighet på högstadiet plötsligt behandlar dig trevligt.

ex. 1. Häromkvällen upplevde jag en nära-mirakel-upplevelse då jag gick hemåt, på fullproppad gata där ungdomsgängen stod och tog upp alla kvadratmeter med sina stora kläder och egon. Ety vid ett sådant hormonstopp i gåtrafiken började saker hända då jag närmade mig - en av killarna knuffade till sin stoppkloss till kompis med orden "öh, flytta på dig, du står ju i vägen" och sedan vek hela gänget undan som för en Jesus på vattnet och jag kunde värdigt (slåmiginteslåmiginte) gå igenom horden.

ex.2. När jag åkte buss i veckan var det knökfullt, och jag stod inklämd nära den bakersta dörren mellan ett par illaluktande män med skägg när jag hörde utropet "ey, tjejen!" (i dessa ålderskrisande tider tackar vi särskilt för ordvalet "tjejen") från bakersta sätet. Där satt Uppsalas finest och log - och klappade på ett säte som de genom gemensam ansträngning hade frigjort. "Här kan du sitta." Allra roligast var männen med skägg som såg ut som de aldrig hade hört något så fascinerande förr. "Att erbjuda sittplats?! Men var ska min enorma penis sitta då liksom?"

Kommentarer
Postat av: Frida - som aldrig upplevt ngt liknande

I am impressed!
Go Åsa!
Ses på Lördag!

2007-01-20 @ 11:36:02
Postat av: Tina

Verkligen förvånande!

Postat av: Ika

Det finns trots allt hopp för mänskligheten. :) Och jag ler ack så igenkännande åt "i dessa ålderskrisande tider tackar vi särskilt för ordvalet 'tjejen'".

2007-01-20 @ 13:15:24
URL: http://www.bloggen.fi/cassiopeia
Postat av: Anna

Man *blir* äldre, eller hur? Fast jag måste erkänna att jag fortfarande är rädd för tonårspojkar.

Den sista meningen päminner mig om en insändardebatt i Metro i somras, där en mansperson på fullt allvar hävdade att han var tvungen att sitta bredbent över ett och ett halv säte eftersom han hade "utrymmeskrävande utrustning." Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

2007-01-22 @ 20:20:19
URL: http://anna.onomatopoetry.com
Postat av: Åsa

Anna: Åh jag minns den debatten. En kompis hade högläsning av de insändarna - minns lyckligtvis också en annan man som svarade på tal och påpekade att han kanske var synnerligen dåligt utrustad men att han klarade sig riktigt bra med ett säte. :)

2007-01-23 @ 00:17:12
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: sulla

"...ett och ett halv säte eftersom han hade "utrymmeskrävande utrustning."
Om det är så, så rekommenderas en antibiotikakur mot elefantiasisen. Annars går det minsann att va hygglo oh klämma ihop den lite (även om det alltid är skönt att vräka ut sig. Men det har ju inget med kukstorlek att göra, bara ego.).

2007-09-30 @ 03:35:00
URL: http://nihlismnotidealism.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback