Dagens läsning:

i. 

EU Terrorism Situation and Trend Report 2007

Alltid lika spännande att media liksom sådär glömmer bort att rapportera om att ca ETT "islamistiskt" terrordåd utfördes 2006 (att jämföra med hundratals utförda av separatistiska rörelser och vänsterrörelser) medan man grep en sisådär 500 för misstanke om/inblanding i/medlemskap i rörelser som kanske, eventuellt skulle kunna utföra islamistiska terrordåd. Det är väl det som är USA-modellen...


ii.
Esther Addley on the rise of 'misery lit'

Sant om Oliver Twist et al. men på den tiden kunde man i alla fall använda språket innan man glatt titulerade sig "författare." Fnys, sa litteratursnobben och grät när hon såg bestsellerlistan.


iii.
Television Without Pitys rätt underbara sågningar av Grey's Anatomy tredje, ofantligt kassa säsong.

Alltså sluta hylla den här och kalla den 'fantastisk'! Det är en rätt habil såpa i sjukhusmiljö, men fan inget mästerverk. Och Dr McDreamy? Really? Vad är det för FEL på er? Nånstans där i avsnittet när han, snubben som är gift men glömt att nämna det, kallar Meredith, kvinnan som ska föreställa the love of his life, för HORA borde väl även den mest förälskade tittare börja kasta saker på teven då han dyker upp? Förklara hans status som McDREAMY för mig?


Kommentarer
Postat av: Anna

Å! Det är inte bara jag som inte gillar Grey's Anatomy (jag såg ett avsnitt och jag tror jag hatar lite) och tycker att han är fuuul (och dum, yes.) Tur det.

Postat av: Tina

Katarinas program funkar superbra! Jag har just lyssnat på det, så himla kul! Tack så hemskt mycket återigen!

2007-06-15 @ 23:30:29
URL: http://dvf.blogg.se
Postat av: Åsa

Anna: Jag tyckte om de första säsongerna, nu suger det bara och ingen verkar förstå.
Tina: Ingen orsak, man ska dela med sig av saker man har! :)

2007-06-17 @ 19:22:10
URL: http://girlafraid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback