Ceci n'est pas un blog de tråkiga dagboksanteckningar

Kära dagbok, 
I morse cyklade jag fel och hamnade ännu en gång nästan i Eriksberg istället för i Engelska parken. Detta trots att jag försökte följa horden av studenter på väg till förmiddagsföreläsning. Om riktningsdyslexi finns som diagnos vill jag ha den. Tack på förhand.
p.s Jag vet att man kan navigera efter domkyrkan. d.s
p.p.s Domkyrkan syns inte alltid. d.d.s
p.p.p.s Jag vet också vad lexi betyder. d.d.d.s


Läser Foucault just nu. Första delen om sexualitetens historia och det är synd att jag inte tar mig tid att läsa i medvetet o vaket tillstånd utan sparar sånt till sänggåendet (gärna klockan 2 på natten, det blir bara så mycket bättre då) när min hjärna famlar efter enkla koncept som "släck lampa" och "ställ klocka" och kanske inte riktigt uppskattar alla lager. Jag har ju inte fått tillfälle att plugga in mig på Foucault som student - det senaste tillfället förstördes tämligen effektivt av Sveriges kanske mest inkompetente universitetslärare - så vad gör man?

Trots inköp av den något tantiga samt kopiöst ohäftiga drycken Martini Bianco fick jag idag uppvisa legitimation på Systembolaget. Ha! Ännu ett skäl till att jag hyllar denna institution i det svenska samhället. När allt annat sviker mig finns den där, med en ständig påminnelse om hur förbannat ung och fräsch jag ändå ser ut. Kändes som en rätt bra balans efter att min ömma moder häromsistens berättat om en artikel hon läst om riskerna med att skaffa barn efter fyrtio.


I övrigt är jag enormt trött och saknar idéer såhär på vårkanten ety pollen är inte en kulturkärrings bästa vän, hur ung och fräsch hon än må vara. Om Apotekets skrala utbud av droger för detta syfte säger vi ett ljudligt BAH HUMBUG och drömmer oss tillbaka till månaderna i korridor bland galna amerikaner i Paris, där ett piller inte förtjänade att kallas piller om det inte gjorde dig åtminstone lite hög och/eller verkade i 24 timmar.

Suck. Att leva är att lida. Och bara för att jag köpte tantsprit så är jag nu givetvis sugen på cigarr och något mörkt och rökigt att dricka. Möjligen till tonerna av något mörkt och rökigt på stereon och med doften av dammiga böcker i näsan. Eventuellt sitter jag i denna min vision i en sliten fåtölj och orerar om det moderna samhällets förfall efter ett par glas av det mörka, rökiga. Vårkänslor? Min inre medelålders tweedman som vill komma ut? Fan vet.


Kommentarer
Postat av: Frida

Tur att det är dags för vin i morgon. Känner stort behov.
Sushii!!!
18.30
Kram

2007-03-29 @ 21:46:51
Postat av: Åsa

Frida: Jag vill tacka spriten, som har gett mig så mycket! Sushi blir perfekt det också! KRAM

Postat av: Ika

Åh, jag får aldrig visa legitimation när jag köper alkoholhaltiga drycker! I och för sig är det kanske bra, för i kassakön brukar jag alltid drabbas av lite lätt panik vid den insikten om att mitt pass ligger hemma som vanligt.

2007-03-30 @ 11:22:02
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback