we don't doubt, we don't take direction, Lucretia my reflection

image40

Min lilla bäbis Frk Magisteruppsats à 20 p, ska lämna hemmet nu och exponeras för omvärldens kritiska ögon. Kopiösa mängder kaffe, alkohol, akutnikotin, musik, avstressande teveserier, msn-konversationer, mer musik, intellektuella online-tester (jag är celebrity boob-twin med Pamela Anderson - haha, eller HUR - bara en sån sak. Och jag skrämmer bort män till 23%, är 48% slampa och om jag vore ett djur vore jag en häst.), teorineuroser, tabeller, förnekelsefaser och långa dagar på biblioteket har avverkats.

Soundtracket till denna skapelse (såklart den har ett!):
-
Lucretia (my reflection) - Sisters of Mercy
- Hang me up to dry - Cold War Kids
- My body is a cage - Arcade Fire
- No children - The Mountain Goats
- When doves cry - Patti Smith
- Perfect Lovesong - Divine Comedy
- I love you, you imbecile - Pelle Carlberg

- The Mariner's Revenge Song - The Decemberists
- L'hotel Particulier - Serge Gainsbourg
samt, förstås, ett hälsosamt intag av Magnetic Fields.
 

Kommentarer
Postat av: yommine

Tjusigt Tjusigt!

2007-05-08 @ 09:00:54
Postat av: Åsa

Ja! Den hade nog aldrig blivit färdig utan våra utfykter till bibblan. Trots tretimmarsfika och sådär. :)

Postat av: Frida

Härligt Åsis! Hoppas att det går bra....inte för att jag tvivlar men...
Kram!

2007-05-08 @ 14:08:16
URL: http://fejs.se/blogg
Postat av: Evve

Grattis gumman!! Är såååå stolt över dig, du är så himla duktig! Bara tanken på att skriva typ 80 sidor kan ju få vem som helst att få ångest! Det här får vi fira i helgen:) Puss puss

2007-05-08 @ 15:46:43
Postat av: yommine

hur gick det med kopieringen?

2007-05-08 @ 18:18:13
Postat av: Åsa

Frida: Kram tillbaka, hoppas det löste sig med hundvakten!

Evve: Jaaa, mera firande! Iofs tror jag 80 sidor uppsats är en piece of cake i jämförelse med helvetesungar i skolan.

Yommine: Jag kopierade på skolan, faktiskt. Endast en incident med "ett papper har felmatats". Får nog betraktas som en framgång!

2007-05-08 @ 19:13:16
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Johan

Åh, vad kul! Gratulerar!

2007-05-08 @ 23:05:11
Postat av: Anna

Hurra! (Och lyssnar *alla* på Magnetic Fields förutom jag?)

2007-05-09 @ 19:23:13
URL: http://tatortstimotej.blogsome.com
Postat av: yommine

jag är förkyld och sjuk och kan inte gå ut, du måste skriva fler blogginlägg så jag har lite att göra!

2007-05-11 @ 15:21:39
Postat av: Malin

Din blogg är ny favorit. Varför hittar man inte såna här på mest lästa-listan? Är så trött på bikinis och Lindsey Lohan att jag kräks. Vem är du? =)

2007-05-11 @ 16:34:12
Postat av: Åsa

Johan: Tack!
Anna: Ja! Och JA, självklart. Cyniska romantiker är vi allihopa.
Yommine: Stackars. Jag ska göra mitt bästa, jag sitter och tittar på kvinnan med moppen och samlar inspiration :)
Malin: Vad trevligt, du är såklart väldigt välkommen in i en bikinifri zon. :)

2007-05-11 @ 21:54:24
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Frida

Hoho, bikinifri....
Ja, denna blogg ligger högst av favoriterna hos mig med.
En sån där kram till kommer farande....samt en önskan om mera blogginlägg. :)

2007-05-15 @ 12:39:29
URL: http://fejs.se/blogg
Postat av: Anette aka Netza

Hittade din blogg idag - skitbra. Läste bakåt till hit. Omg, jag pluggade på samma instution som dig - samtidigt! Haha läskigt! Lämnade in C-uppsats i februari 2007, museologi.

2008-02-26 @ 16:03:42
URL: http://www.netza.se/blog
Postat av: Thorstella

Very impressed!

2010-02-02 @ 10:48:02
URL: http://thorstella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback