Girl afraid goes Bridget

Jag har anlänt till föräldrahemmet för två månaders jobb och ett stycke icke-existerande socialt liv. Det är ju lite sisådär, om sanningen ska fram. Sista året nu, nästa sommar är jag Vuxen.

Uppdatering följer.

Antal Drama Queen-attacker: två. Båda passrelaterade (har glömt passet i röran hemma i lägenheten, måste förnya det; ångest och misär och PMS gör att man ibland börjar skrika innan man tar reda på intressanta fakta, såsom det faktum att man inte på något sätt behöver det gamla passet för att få ett nytt.) En mildare variant orsakades av leda, redan under dag två. Denna leda avhjälptes med en promenad i rask takt. Faktiskt.

Solbrännestatus: låg. Dagen har spenderats i solen, med Simone de Beauvoirs hjärta (sparsmakat sorglig och väldigt bra) men det märks inte. Märkligt. Jag brukar få soleksem av att hämta posten.

Antal lästa böcker: två. Har precis börjat på American Gods av Neil Gaiman för andra gången. Denna gång är utsikterna för att faktiskt läsa ut den lite bättre, tror jag. Helt okej, även om jag nog vidhåller att han är lite överhypad.

Antal meditativa power-walks runt byn: en, men fler kommer snart. Hade tänkt börja lördagen med att småspringa runt bygden. Jodå, jag kan vara käck om jag vill.

Antal gamla skolkompisar/bekanta med barnvagn:
oändligt!





Dagens länk -
Kat's Summer Reading Project

http://www.katwithak.com/

Jag leker med tanken att ställa upp med typ trettio böcker som mål, men känner mig själv tillräckligt väl för att veta att jag då kommer att bli en illiterat sverigedemokrat i ren protest mot Tvånget.



Kommentarer
Postat av: Ella

Very nice site. Will sure visit again.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback