världens sämsta

Nej, vilken jävlig dag. Jag orkar inte. Kunde inte alls sova i natt, låg och skruvade på mig och det var omväxlande iskallt och omväxlande varmt i rummet sådär som det bara är när man inte kan somna. Tidig morgon med workshops för alla bibliotekarier i gruppen (kul, visserligen), mycket trött jag som släpade mig dit på cykel som känns trögare för varje dag. Motvind till skolan, motvind hem - med blött hår, dessutom efter träning.

Och när jag kom hem hade min laptop bestämt sig för att bli suicidal och MUSPEKAREN HAR NUMER ETT EGET LIV. Den markerar saker, bläddrar runt och jag blir helt hysterisk. Herregud, varför? Norton är som vanligt universums allra sämsta uppfinning och hävdar att allt fungerar lysande. Vad är det för FEEEEEL? FRIDA?

Dessutom fungerar inte min hemtelefon och eftersom en mycket värdelös människa stal min mobil tidigare i höst är jag nu helt utan kontakt med omvärlden. Felanmälan är gjord, men det lär väl ta ett par år innan världens sämsta Optimal Telecom tar itu med sådana trivialiteter.

Nu är jag övertrött, upprörd, irriterad som fan och nästa lilla sak som krånglar kommer att få mig att börja gråta.

Kommentarer
Postat av: Evve

Hej babe! hur ska vi kunna kommunicera nu då?? Du får vara online på msn så vi kan snacka lite.. Skaffa en ny mobil är mitt förslag!! Det finns bra erbjudanden med inte allt för höga månadsavgifter så behöver du inte köpa en ny! Puss på dig mitt i allt elände!

2006-11-08 @ 09:54:39
Postat av: Frida

Kan du inte använda den alls? Testa att dra ur och sätta i igen. Om det är så att du har en optisk mus så kan den kruppa till sig. Är det så att du har en "touchpad" Så får jag fråga högre makt. Återkommer!
Suicidala datorer sucks. I´m with you!

(Ge den annars en smäll...det är det bästa för möss som har tappat kontrollen... ;) )

2006-11-08 @ 18:03:28
Postat av: Åsa

Evve: Telefonen verkar fungera igen. Men jag vågar inte ropa hej...

Frida: Jo, jag kan använda den. Men ibland, eller ganska ofta, rör den sig helt åt eget håll och lämnar jag datorn obevakad har den i princip alltid markerat text eller skapat markeringrutor på skrivbordet eller vad fan som helst. Har en touchpad men använder mest en trådlös mus. Det är ju det att det är mest ibland - typ igår kväll - som gör mig förvirrad. Snart är jag övertygad om att någon har hackat sig in i min dator och roar sig med att driva mig till vansinne.

Postat av: Johanna

Ååååsa.. jag älskar din blogg! Den är underbar & ger mig inte ens dåligt samvete för att jag borde sitta och läsa en bok om hur man blir (läs borde vara född som) ett empatiskt terapeutmaterial. Hoppas vi ses imorrn!

2006-11-11 @ 13:09:41
Postat av: Frida

idol...komments?? uppdatera??? :*

2006-11-12 @ 18:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback