Värsta bästa männen

Lanark: A life in 4 books. av Alasdair Gray är veckans boktips.

Den här boken är galet bra. Och galen. Och bra. Och jag har haft den i huvudet i flera dagar nu trots att jag bara är hundra sidor in. En sorts blandning av George Orwell och Kafka; man vill sova men man måste ändå läsa klart för att se vad som händer. Surrealistisk och realistisk på samma gång, om det låter logiskt? Att jag sedan älskar alla som lyckas strunta i berättandets kronologiska regler och göra som de vill gör ju inte saker sämre!

* * *


För övrigt älskade jag sista avsnittet av En uppstoppad hund och Jonas Karlsson som Lampa var riktigt lysande. Man kan se alla avsnitten på rad snart. Det vore något. De ska visa reprisen av K-special om Staffan Göthe också, be still my heart! ♥ K-special rockar.

Jag har förresten haft cravings att se den TV-uppsättning av Stormen som min favoritlärare visade oss i ettan på gymnasiet. Hon var rolig. Inledde visningen med att påpeka att vi nu skulle få se riktiga skådespelare, till skillnad från Leo DiCaprio (det här var under Titanichysterin och hon avskydde verkligen Leo) och riktiga män, även detta till skillnad från Leo DiCaprio. Sedan stod hon och elevassistenten och diskuterade alla snuskiga saker de skulle vilja göra med Staffan Göthe. Haha. Men pjäsen var väldigt bra, vill jag minnas. Mer teve-teater åt folket!

Kommentarer
Postat av: Ika

Men du, den där lärarhistorien berättade du aldrig om i brevform! Inser att jag har gått miste om något. :)

Postat av: Åsa

Haha, gjorde jag inte? Det jag minns mest av henne nu, förutom att hon var full av nya idéer om hur man får gymnasieelever att respektera svensk litteratur, är att hon hade en celebrity crush på Staffan Göthe. Och Daniel Day-Lewis. Och som av en händelse fick vi se en del produktioner där dessa herrar medverkade. :)

2006-11-15 @ 09:06:34
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Tomane

Enjoyed browsing through the site. Keep up the good work.

2009-07-15 @ 09:04:44
URL: http://tomane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback