when in doubt - forskningsöversikta!

omgwtf!
Om jag visar er min veckoläsning, slipper jag bokblogga om den då? (Jag håller ju med
Ika om att allt utläst ska bloggas i andra fall, men nja…)

Det här med att inte hitta information har aldrig varit ett problem för mig. Jag är ganska duktig på att drunkna i information, skulle jag vilja säga. (Ty kaos är i förödelsens stund granne med gud!) Är hyfsat säker på att de flesta av dessa titlar inte ens kommer att finnas med i min forskningsöversikt men herregud man kan väl inte skriva om informationsamhället utan att åtminstone nämna Castells och Moretti skriver om högt-lågt-relationer i kulturen och litteraturen och både Jameson och Milnes tar upp kapitalism och översiktsverk måste man ju ha även om jag nu hamnar lite för djupt ned i litteratursociologiträsket. Väger upp med Dramat, dramatikerna och verkligheten. Och Movies and Mass culture. Jag drar i alla möjliga trådar och botaniserar friskt och säger "aha!" vid varje ny upptäckt för tänk om just detta är en lysande bok? Hertel är beställd och kommer funka bra, vilket känns tryggt – leve pessimistiska tankar om kommersialiseringen. (Jag drömmer om att få använda uttrycket "underhållning till döds" i något sammanhang i löpande text, det skulle ge en melodramatisk tyngd åt mina resonemang, på min ära! Det, och ett friskt citerande av olika litterära referenser. "Denna min uppsats ämnar vara en Waste Land för törstande själar..." Har ännu icke helt övergett tanken på att skriva det hela på hexameter. Sjung o gudinna om vreden som brann...)

Nu gör min hjärna ungefär lika ont som mina muskler (joråsåatt jag kanske sa till instruktören på Nautilus att jag ville ha ett mer hardcore program som passade min otåliga person lite bättre och hon ersatte de tråkiga axelmaskinerna med biceps och rumpa aj som fan). Men jag skrev sju sidor idag. De var inte fullt lika meningslösa som det här inlägget, men nästan. Är mkt nöjd.

Kommentarer
Postat av: Evve

Åsa, hur fan gör du?? Jag har suttit en hel dag och skrivit ett stycke...

2006-11-28 @ 18:26:57
Postat av: Åsa

Evve: Men du, kolla in högen av böcker! Bara att kortfattat försöka ge en överblick av dom tar ju ett par sidor... :)

Postat av: Ika

Jag blir också avundsjuk. Därav ska jag sluta mesa runt på nätet och hastigt och lustigt klämma ur mig den där sidan som folkloristiken kräver av mig.

2006-11-29 @ 10:12:24
URL: http://www.bloggen.fi/cassiopeia
Postat av: Frida

Åsa inspirerar! Keep on going! jag kan behöva en del motivation i vår. hehee

2006-11-29 @ 10:32:21
Postat av: Micke Gustavsson

=)

2006-11-30 @ 16:03:48
URL: http://www.plastikkirurgi-info.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback