Dagens Irritationsobjekt

Människor utan allmänbildning som ställer upp i frågesporter för att de har våta drömmar om att synas i teverutan. Nu menar jag naturligtvis inte typ nya Adam Alsing-korkade Jeopardy utan sånt som kräver att man åtminstone kan utesluta de felaktiga svaren på en hyfsat svår fråga: ex. "När skrevs 'Fröken Julie'" eller "Vem efterträdde Tito?" utan att vara så pinsam att ens anhöriga vill skjuta en och dumpa liket i Mälaren. Exempel på människor som inte borde få visa sig offentligt på minst tjugo år är språkläraren som inte visste vad motsatsen till det helt okända begreppet ALTRUISM var på bästa sändningstid i Postkodmiljonären. Den korkade kossan svamlade något om hur "de hade pratat om sånt här" nyligen på någon lektion ungefär som att altruism var någon sorts konjugation (psst, Språkläraren, konjugation = verbets böjning i tempus osv, ifall du inte vet) alltså snälla nån HUR KAN HON SE SIG SJÄLV I SPEGELN jag minns att hon svarade typ NOGGRANNHET?!   Självklart var hon ung. En medelålders språklärare som inte kunnat det hade... nej, jag kan inte avsluta meningen för det är inte möjligt att en medelålders språklärare inte hade kunnat detta ety på den tiden dessa utbildade sig till lärare behövde man vara åtminstone normalbegåvad för att ens komma in och lärare var inget man blev för att man var för JÄVLA DUM I HUVUDET för bli något annat, typ frisör eller modebloggare. Jag kommer att ge mina eventuella framtida barn HEMUNDERVISNING, jag svär. Det kommer vara jag och Livets Ord-morsorna som ansöker om det och så kan vi ingå i samma lokalförening för skolvägrare och prata om dämonerna och guds vrede och hur Darwin hade fel och alla förtrycker den sanna läran i bibeln och sådär. Vi kan sticka också. Heltäckande polotröjor till våra döttrar så att de inte nedkallar guds vrede och blir våldtagna. Och det kommer ändå att vara bättre än en skola där mina gamla kursare (som tror att bisatser är FÖRBJUDNA i svenskan nej jag skämtar inte och att inga historiska källor någonsin har förfalskats för "varför skulle någon vilja göra något sånt?") ska bli lärare. Allmänbildning är en fin tradition vi har här i världen. Varför vill ingen värna om den i denna era av konservatism?


Teknikvägrare.
Det. Är. Inte. Charmigt. År. 2007. För varje excentrisk forskare som inte förstår hur man skickar en beställning på en sketen artikel utan stenograferar ned sina - helst förkortade, o dessa ljuvliga hemmasnickrade förkortningar av typen N.rev.soc zool. 1898(?) - önskemål på en papperslapp och skickar till biblioteket, för varje kursare som inte kan använda Word, för varje människa som inte kollar sin mejl tillräckligt ofta för att adressen ska finnas kvar, för varje användare av publika datorer som blockerar skrivaren med sina fyrtiofem 'skriv ut'-klick/väcker vreden hos the Evil Website of 40000 Pop-Up Windows/avslutar felaktigt/glatt öppnar alla mejl med titeln sumone loves u free penis enlargement happy valentines!111/laddar hem virus finns det en bitter, underbetald själ som måste göra jobbet. Som måste STÄDA UPP EFTER ANDRAS DUMHET. Det är år 2007. du kan inte vägra teknik, det enda du kan göra är att lasta över ansvaret på någon annan och en dag, ganska snart, kommer de här plikttrogna teknikkunniga varelserna att STARTA EN REVOLUTION MOT DUMHET OCH TEKNIKVÄGRARNA ÄR DE FÖRSTA SOM DÖR. Sannolikt för att de missat nyheten om revolutionen då de inte vet hur man tittar på webbnyheter.


"De kanske väljer att bo lite billigare ett tag, tills de etablerat sig."
Eller vad i helvete Sabuni sa i SVTs nyhetsmorgon igår apropå att inga kommuner ska tvingas av den förtryckande staten att ta emot flyktingar. Ety det är ju så bra att flyktingarna själva kan välja den lockande möjligheten att bo sexton vuxna i en trea i Skäris där de aldrig kan prata svenska eller få ett jobb. (Det finns väl inga nackdelar med det? Nu har du lyssnat på såssarnas kommunistpropaganda igen!) Och så fortsatte hon på linjen "ja, vi kanske ser siffran fem för Danderyds kommun men det är INNAN VI HAR RÄKNAT RESTEN AV SLÄKTEN som ju kommer över inom ett par år för att slöfocka upp svenska bidrag, och då har vi uppnått siffran tjugo och det är väl inte så illa?" Dessutom ska integrationsproblemen - precis som miljöproblemen, jämställdhetsproblemen, dumhetsproblemen, fetmaEPIDEMIN, Lasse Brandebys medverkan i Let's Dance, klimatHOTET och bostadsbristen - lösas GENOM ALLA DE NYA JOBBEN SOM SKAPAS. Hörde ni det, ALLA JOBBEN?! JOBB, anyone, JOBB. Den nya regeringen ska SKAPA JOBB. (Vi kanske tror att de håller på att skära bort alla bidrag och liknande och jaga arbetslösa ut i stimulerande arbeten som bensinmacksbiträden efter sex år på universitetet men i själva verket SKAPAS DET NYA JOBB HELA TIDEN. Och nu med pigavdrag och allt herregud vilka MÖJLIGHETER hörrni tjejer! JOBBTILLFÄLLEN SÅ DET SKRIKER OM DET!) Så kan man undvika alla diskussioner om precis alla ämnen ett par år till. Najs.  För gud förbjude att negrerna och turkarna verkligen kommer till Täby.


Emil Kåberg, sportkille o feminist
(
http://www.expressen.se/sport/1.580954)  
Nej, jag har ingen aning om vem han är mer än att han är en ful sportkille som skulle hamna högt på listan över män jag inte vill ligga med någonsin (och den är jävligt lång så han borde känna sig hedrad) men han har gjort en sån där fin och härlig sportkillegrej och ställt upp på häftiga bilder i det o så classy magasinet FHM. En blond brud visar röven och Kåberg, my man, tittar fram bakom den samt lägger en manlig hand på hennes skinka. Det är vackert. Konstnärliga bilder. Eller som FHM säger - "det här är ju fashion." I intervjun berättar han att han inte ser någon olämpligt i denna medverkan och jag tycker det är så fint sagt, det han säger sen: "Nej, jag fick ju ha kläderna på mig. Jag hade inte velat klä av mig som tjejerna." VILKEN KILLE, VA! Jag blir nästan kär. Så medveten, liksom. För det han menar är ju självklart att han som man ser det strukturella förtrycket av kvinnan som objekt och vill SKAKA OM detta patriarkat i grunden genom att titta fram bakom en putande stjärt i ett magasin som har Jenna Jameson på omslaget åh vad sexig han är liksom så gullig också bakom allt det manligt sportiga! Presschefen för Färjestad tycker att man får välja själv om man ser bilden som sexistisk, vilket också tyder på stor medvetenhet om det relativistiska draget i tillvaron. SMARTA KILLAR RAKT IGENOM, liksom. Undrar om de vill ha mitt nummer? Men han konkluderar att eftersom FHM är en tidning som killarna läser (NÄHÄ?! Åh mina illusioner om sportkillar är HELT KROSSADE NU - how can I GO ON?) så är det ju tummen upp för medverkan.



 (Jag förstår fortfarande inte hur man gör grafer i Excel och det där hjälpte bara lite. ÅH THE ANGST.) 


Kommentarer
Postat av: johanna

alltså den där sabuni? är hon ett skämt eller? jag väntar fortfarande på att ashton ska hoppa fram bakom ett hörn & skrika SWEDEN, YOU'VE BEEN PUNK'D!

Postat av: yommine

Ett till irritationsobjekt.

http://deliveryf.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1012880,00.html

Men det är ganska svårt att vänja sig vid att inte städa själv...
Stackare!

2007-03-06 @ 16:52:27
Postat av: Anna

Jag kan inte göra något annat än att nicka och hålla med. Fast dissa inte stickning, det kan vara både roligt och kreativt.
år jag lägga till något få det bli folk som efter tolv års skola fortfarande stavar ordet "och" "å". Jag har aldrig förstått hur det går till, har de provat att uttala det?

2007-03-06 @ 19:15:01
URL: http://tatortstimotej.blogsome.com/
Postat av: Ika

Sjukt underhållande. Jag skrattar rått.

2007-03-06 @ 19:56:34
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Anna

Det jag sa om stickning är förresten helt seriöst, med ska läsas med gnällig syfrökenröst.

2007-03-07 @ 02:23:53
URL: http://tatortstimotej.blogsome.com/
Postat av: Girl Afraid

Johanna: Hon måste vara på skoj. Visst måste hon? Det är ju rent PLÅGSAMT att lyssna på henne.

Yommine: Awww, vad skönt för henne att hon ändå får känna sig DELAKTIG i sin städning, det blev varmt i hjärtat när jag läste den meningen.

Anna: Haha, jag ska sluta dissa stickning, jag lovar. Och jag förstår inte heller "å" men jag tror det kan vara samma människor som spexar till det lite med "oxå".

2007-03-07 @ 10:35:54
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej vännen!
har nyss suttit och kollat på mtv, rappares videor blir om möjligt ÄNNU mer patetiska om man stänger av ljudet!! prova det nån gång, det är fascinerande... jaja, jag SKA ta tag i mitt liv. snart. Efter kaffet!

Förresten, ska bränna Paolo Nutini åt dig. Han röjer fett!! =)

Puss

2007-03-07 @ 12:15:06
Postat av: Hanna

Oj! Glömde skriva att det var jag. Hanna alltså! ;)

2007-03-07 @ 12:15:44
Postat av: Evve

Hej babe! Din blogg förgyller mitt liv just nu i allt elände (det är VANSINNIGT synd om mig!)Jag har suttit inomhus alldeles för länge och skulle kunna göra ett och annat tillägg till den där listan.. Puss puss

2007-03-07 @ 13:17:40
Postat av: Egoista

Vet inte riktigt om det här är din "cup of tea" men jag utmanar dig i alla fall för jag är nyfiken på dig! http://egoist.bloggagratis.se/2007/03/08/97037-jag-har-blivit-tagen-av-marie/
*nyfiken på svaren!*

2007-03-08 @ 09:28:39
URL: http://www.egoist.bloggagratis.se
Postat av: Nina

HUR gör du?
Jag hade lovat mig själv att aldrig bli beroende av någons blogg, men jag kan inte sluta läsa din.
Jag ska allvarligt överväga att bli bibliotekarie istället för kustbevakare. Den kunskapen, den kunskapen!

2007-03-08 @ 13:22:26
Postat av: Girl Afraid

Hanna & Evve: Puss.

Egoista: Vad roligt att bli utmanad; jag ska svara! Måste tänka lite på mina egenheter först bara. :)

Nina: Oj, ja det måste ju vara min inneboende charm och karisma. Haha. Men kustbevakare behövs också, vi har redan ont om jobb för bibliotekarier. ;)

2007-03-08 @ 21:29:15
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Pi

Härliga ilska!!
Efter att ha varit på dåligt humör hela dagen var din blogg precis vad jag behövde. Underbart!

Själv har jag svårt för folk som stavar ju som juh eller jue. Hjälp! Hur svårt är det?
För att inte tala om alla som inte kan skilja på de och dem. Men det får man inte skriva. För då kommer genast dyslexi-kommentarerna. "Alla ska få skriva som dem vill." För det är ju inte viktigt hur man skriver. Nej, just det!

2007-03-09 @ 21:34:42
URL: http://gemen.blogg.se
Postat av: Emreeline

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-01-15 @ 20:14:13
URL: http://emreeline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback