o rly? - ya rly!

För de vuxna kvinnornas karaktär och lycka är det av enastående vikt att de tidigt har inövat återhållsamhet. I mycket unga år bör flickor vänja sig vid att bli motsagda.
(puritanen Hannah More som levde ca. 1750-1830)


Man kan inte vara säker på att Stureplanskillarna var medvetna om att de våldtog, berättade en reporter på radio för mig nyss. Alltså blir det svårt att fälla dem. Intressant. Om man inte är säker på att man exempelvis mördar någon brukar man få träffa snälla människor i vita rockar som hjälper en förstå. Men det är klart, mord är ju ingen KOMPLICERAD KVINNOGREJ heller, som våldtäkt självklart är. Sex är naturligt, mord är ju... våld. Män som inte ser gränserna mellan social samvaro och våld mot kvinnor är måhända lite överspända, men någon störning har de verkligen inte! Det är INGET samhällsproblem med våldtäkt, det handlar om INDIVIDER som våldtar och våldtas. Det finns såklart inga uppfattningar om Män och Kvinnor som leder till såna här situationer. Det är fint att den verklighetsuppfattning som måste få vara rådande är mannens. Alla vet ju att kvinnor har en SPÄND OCH FRIGID inställning till sex, hur skulle det se ut om kvinnans ord var i centrum när hon säger att hon blev våldtagen och han säger att de hade lite mysigt sex? Det skulle ju kvinnor utnyttja HELA TIDEN när de blir sura - vilket de ju blir minst åtta gånger om dagen - och vill hämnas på män. (Själv brukar jag föreslå lite bondage, låta min pojkvän binda fast mig och slå mig med en ridpiska och sedan ringa polisen och anmäla honom för misshandel. Mina HORMONER, vet ni. De är helt oregerliga!)

Skönt med den grundinställningen tycker jag. Eftersom våldtäkt är en sån KÄNSLIG GREJ som handlar om SEX och NATURLIG MANLIG HETEROSEXUALITET känns det skönt att man problematiserar offrets trovärdighet istället för gärningsmännens, annars kanske vi skulle behöva diskutera vår mytologi om hur Mannen är. Det vill ju ingen. Bara äckliga feministflator och guva jobbiga såna är. Det är så 2005 med feminism!
 

Och nog verkar hon lite slampig, den där bruden? Full var hon också. Om man inte tar ansvar för sig själv kan man inte räkna med att någon annan ska göra det heller! Män är ju fysiskt starkare än kvinnor och mycket kåtare och man får faktiskt räkna med att de ska ta sina chanser om man tillåter dem. Man gör sina VAL.


Det är därför jag även tycker det är helt okej att sparka ihjäl hemlösa på gatan (herregud, pundaren låg framför min port! jag kom inte in! säkert var han PEDOFIL också!) och råna gamla människor som inte orkar springa ifatt en (alltså gud, man får väl strunta i att ta med sig värdesaker på stan om man inte kan försvara dem!) samt kväva skrikande barn vars föräldrar inte älskar dem tillräckligt för att vaka över dem när jag är i närheten. Och i rätten blir jag senare friad eftersom de inte kan vara säkra på att jag varit medveten om att mina handlingar uppfattats som brottsliga av offren?


Nej ...


Våldtäktsrättegångar har en enda komisk aspekt - det faktum att alla KRÄNKTA män som RASADE mot att ROKS-kvinnan kallade dem för djur håller käften när få saker i vårt samhälle så väl visar att det är just precis vad rådande könsmaktsordning tycker att män faktiskt ÄR. Frustande rovdjur. Impulskontroll? Intellekt? Empati? Tusentals år av civilisation sedan grottstadiet? BAH HUMBUG! HON HADE KORT KJOL OCH VAR FULL OCH HERREGUD, KNULLAKNULLAKNULLAKNULLAJAGMÅSTEFÅKNULLA NUFINNSDETINGENÅTERVÄNDOSLUTAGNÖLAKVINNAKNULLAKNULLAKNULLAAAAAAAAAA.


Kommentarer
Postat av: Annan

Det som är så sjukt intressant med den här "nej jag fattade inte jag lovar"-inställningen snubbarna har är ju att det MÅSTE vara ett jätteproblem för dem, om det nu är sant och inte bara ett dåligt försvar. Jag menar, OM dom nu är så inihelskotta tjockskalliga att dom inte FÖRSTÅR att tjejen inte ville ha sex, då måste dom väl vilja lära sig hur man förstår? Borde inte alla snubbar unisont kräva ett mansgenus som inte låter dom begå hoppsan-våldtäkter? Eller?

Postat av: Åsa

Annan: Ja, man tycker ju det. Det är ju det som är så läskigt, att samma män som vrålade "FEMINISMEN HATAR MÄN JAG VISSTE DET!" när de fick se ROKS-dokumentären accepterar att de har tilldelats ett genus som liksom nästan FÖRVÄNTAS våldta/misshandla/utöva makt. "Jamen män våldtar för att de är fysisk starkare än kvinnor." Då frågar man om detta innebär att jag som är fysiskt starkare än funktionshindrade/barn/gamla borde gå ut och utnyttja dessa människor också och får svaret "näää... men våldtäkt handlar ju om... sex."
Jag blir så rädd för mänskligheten.

2007-09-27 @ 16:07:28
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Annan

Ja jag vet! Jag reagerade likadant när jag läste en Moore på pizzerian för några år sedan - hur sjutton kom männen ur grottan egentligen om dom är som dom beskrivs i Moore? Och hur kan dom bara "Jaaaa skitbra det är fjolligt att ge blommor riktiga män ööööööh". Jag vet inte om det är att ge upp att bli manshatare (igen), men det är å-så lockande att göra nån sorts En jävla helg/SCUM-turné.

2007-09-27 @ 18:21:20
URL: http://sinistrare.avgrunden.org
Postat av: Åsa

Såna där gosiga och fina grabbtidningar är ju fan förnedrande för alla icke-lesbiska kvinnor också - "jag dras till vad för slags avart av djur sa du? Män? Nej, det där vet jag ingenting om." Kanske borde man bli den där tjejen som säger saker som "jag tror inte jag är ensam om att tjuvläsa pojkvännens Moore/Slitz/Café när den dimper ned i brevlådan." Läste den meningen i en blogg nyligen och min första reaktion var verkligen "men gud, får Moore-läsare sex med någon annan än sin egen hand på regelbunden basis? Har de FLICKVÄNNER? Hur? Varför?" Sedan fick jag mentala bilder av deras flickvänner i mitt huvud och ville starta den blodiga feministiska revolutionen NU.

2007-09-27 @ 19:05:28
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Annan

Åh ja, jag vet precis vad du menar. Ibland är det enda som får mig på bra humör tanken på en rejäl liten utrensning.

2007-09-27 @ 22:49:15
URL: http://sinistrare.avgrunden.org
Postat av: daniel

Jag tror skillnaden mellan vad jag ser mig själv som och hur jag skall vara är så otroligt stor... en avgrund månne? ... att jag inte kan vara Man.
Gayhatande (schlagergay som avväpnande anti-manlighet) anti-macho queer sexuellt aktiv hetero... jag vet inte.
Vårt genus är i kris. Alla med hjärna blir förvirrade och så fort man försöker rekonstruera manligheter så hamnar de flesta i anti-mansroller (som det rosa, bögiga) eller i stenhårda homofilfort (där kramar är ses som en rituell segerhandling vid sportutövande).
Om jag måste välja mellan "jag visste inte att jag våldtog" och schlager-karaoke så vill jag inte vara med.
Jag tycker vi börjar med att belägra homofilforten för att sen låta schlagernarrarna dansa över deras gravar.
Sen fortsätter vi. Bygger nytt. Gör om.

2007-09-28 @ 18:07:21
URL: http://www.avgrunden.org
Postat av: daniel

Ehmm.. jag menade fob. Inte fil :(
Dålig dialektik.
Vad jag försökte säga är att mansrollen idag är sjukt binär. Den tassar på en smal smal linje mellan Stureplan och Schlagerfestivalen.

2007-09-28 @ 18:17:15
URL: http://www.avgrunden.org
Postat av: Åsa

Daniel: Jag förstod. Och jag håller med dig, att konstruera sin maskulinitet idag verkar onekligen innebära att balansera mellan ytterligheter.

2007-09-29 @ 18:55:12
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Sulla

Det som alltid slår mig som lite underligt i dylika våldtäktsfall är att det är väldigt konstigt att det (uppenbarligen, eftersom att uttryckligen säga nej till något tydligen inte räknas) är OK att knulla folk tills dom blöder och inte kan gå , men det är olagligt med blood sports/free fights/fight clubs där deltagarna ändå går in med vetskapen om att minst en av dem kommer blöda och inte kunna gå när matchen är slut.
Man undrar även hur rättsväsendet hade reagerat ifall jag och en polare hade börjat skojbrottas och mitt under den här brottningsmatchen hade jag sparkat in alla hans tänder? Jag menar, han var ju med på det, eller hur?
För övrigt hoppas jag att alla har hört Magnus Betnérs podcast från augusti om Kjällström & Co. http://www.magnusbetner.com/podcast/media/2007-08-11_stureplansprofilen.mp3

2007-09-30 @ 03:00:25
URL: http://nihlismnotidealism.blogspot.com
Postat av: kristina

kan bara säga WORD.

2007-10-07 @ 14:37:54
URL: http://annakristina.blogg.se
Postat av: SKiNHEaD BArBiEdOLL

Det är så sexigt med våldtäktsauror & att männen inte säger "HÅLL KÄFTEN!!!" då samhället pekar ut dom som fän som inte kan kontrollera sig själva.

2007-10-13 @ 21:02:18
URL: http://SKiNHEaDxBArBiEdOLL.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback