att packa böcker

Håller på att packa min väska inför projektet att ge mig iväg till obygdens mörker över helger och så, kan inte välja bok att läsa på tåget o hemska fasa! Avhandlingen om Strindberg och Potter alltför tung, i ordets båda bemärkelser – kommer att gnälla över att släpa runt på den, sannolikt kommer hjärnan också att protestera över att läsa om kapitalism och masskultur på fullsatt svettigt intercitytåg mot Östersund. Siri Hustvedts What I Loved fortfarande inte lockande alls, orkar inte läsa vare sig henne eller maken. Ulverton alldeles kopiöst svårläst = definitivt inget för tåg, olästa deckare finns det alls inga i min ägo, tror inte att Peter Weiss är mindre svårforcerad nu än sist jag kollade, möjligen Byron istället, äntligen.

Välja färdlektyr är alltid lika svårt, det ska vara något lätt i bemärkelsen pocketlätt, något intressant som kan stänga ute äckliga tonårskonversationer, barn och husdjur, något man orkar bemöda sig med. Samtidigt brukar jag ta chansen att läsa något som förblivit oläst av olika anledningar - på ett svettigt intercitytåg mot Östersund blir bajset till guld och man hinner komma in i vilken tegelsten som helst på tre timmar. Oh the angst.

Kanske slutar med ljudbok och Teatertidningen. Trots allt.

Kommentarer
Postat av: Frida

Ljudbok låter väl bra. I synnerhet om du vill stänga ute allt annat ljud. God Jul på rej!

2006-12-20 @ 07:58:10
Postat av: Åsa

Frida: Jo, så är det nog. God jul själv. :)

Postat av: Lovan

God jul!!! Hoppas du hittat något att ha på resan. Jag är ju Sudoku frälst så jag brukar kombinera mina Oskarshamnsresor med en halvdålig bok och lite Sudoku ... kanoners!
Ha't gott!

2006-12-21 @ 15:35:57
URL: http://lovanf.blogg.se
Postat av: Ika

Åh, knner verkligen igen mig. Hade själv sån beslutsångest inför läsningen under tisdagens tågresa, för det ÄR ju svårt att hitta rätt tåglektyr. I mitt fall spelade det dessutom in att jag gärna ville ta en bok som det skulle kännas okej att lämna kvar hemma efteråt, men som ändå ska vara tillräckligt bra för att förgylla min tågresa. Det blev Lagerlöf till slut, dock inte Gösta Berlings saga. Är riktigt stolt över att jag inte packade ner fler böcker, för det FINNS ju olästa böcker hemma också, och då syftar jag inte bara på föräldrarnas bokhylla. Dessutom tillbringade jag redan igår en lycklig stund på biblioteket. :)

2006-12-21 @ 23:55:45
URL: http://www.bloggen.fi/cassiopeia
Postat av: Evve

Hallåååå! Jag vet att du har bredband i bushen, då kan man faktiskt skriva nya inlägg.. God jul förresten ;)

2006-12-23 @ 21:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback