Vilka böcker har DU på ditt sängbord?

Ikas utmaning löd "vilka böcker ligger på ditt sängbord" och herregud, vem är jag att undvika en utmaning där man får ta foton av bokhögar?

Nu har ju jag inget sängbord per se, men samlade in mina pågående projekt som var utströdda i sängen, på mitt pyttelilla "coffeetable" (haha I wish liksom) samt på fönsterbrädan som har börjat tjänstgöra som extra bokhylla. Det är ju inte så att jag har speciellt många blommor där i alla fall.

sängbordsböcker

A Clash of Kings - George R.R Martin. Sommarens fantasyprojekt som jag visst aldrig helt läste ut. Otroligt myllrig bok, den är skriven med antikens Rom OCH Rosornas krig som någon sorts inspiration och det märks. Karaktärer och maktspel precis överallt. Men serien är bra och Martin är tydligen en hypad fantasyförfattare.
Det hemliga sällskapet - Claes Hylinger. Man måste ju ha läst den här. Ännu har jag dock inte börjat.
Kalla det vad fan du vill - Marjaneh Bakhtiari.
Byron - Sigrid Combüchen. En sån där bok som jag sparar på tills jag ska ha All Tid i Världen. För det lilla jag har läst verkar så bra men det är ingen bok man slumrar till om kvällarna.
The theatre: A concise history - är ju som sagt upptagen av min uppsats…
Kulturen som kulturpolitikens stora problem - Anders Frenander. En gammal kursbok som hittades under en städning nyligen och då kom jag på att jag nog skulle ha nytta av den. Jag satte ju dit ungefär trettio mark-its medan jag läste, så några vettiga saker borde det ju ha stått.

För övrigt är det ultimata tecknet på hypokondri när du smörjer in dig med lotion, känner en upphöjning på armen och genast tänker "åh gud det är cancer varför drabbas jag av dessa motgångar!!!" innan du inser att det kanske är en tidigare vilande muskel som reagerat på alla plågsamma biceps- och tricepsövningar…

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, det där med växande muskler har jag aldrig känt av men väl motgångarna...och naturligt vis hypokondrin.
På mitt nattygsbord ligger för tillfället, en tejprulle och ett glasögonfodral samt en duk...litterärt miffo? Skulle jag!!!

2006-12-05 @ 19:57:23
Postat av: Hanna

Alltså Åsa...."Kulturen som kulturpolitikens stora problem"...... Hur tråigt får det bli?? Du kan ju inte med allvar mena att du läser sånt innan du ska sova??? Ok, jag går med på det om du använder det som sömnpiller, men inte annars!!! =)

Nu till pepparkaksbak! Funkar det för dig att ha lite dejt hos Martin med honom, mig och Evve på lördag? Evve börjar jobba halv fyra så vi kommer börja ganska tidigt. Jag förväntar mig katastrof... :) men säg inte det till Martin!!

Pussar på dig!

2006-12-05 @ 21:06:03
Postat av: Åsa

Frida: Vad använder du tejp till i sängen? Vill jag ens veta?

Hanna: Nu tycker jag att du är lite nedlåtande mot mina passioner i livet. Det är faktiskt en väldigt bra bok. :)

Lördag funkar bra! Vilken tid är 'ganska tidigt'?

Puss!

Postat av: Evve

Jag ska nog inte säga vad som ligger på mitt sängbord, jag vet inte om det passar sig för denna bloggen *hihi*. Ska bli kul att se dig på lördag, får jag min nyckel då? Så kan du få ett par örhängen av mig! Puss på dig!

2006-12-06 @ 13:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback