...

Men gud, vad är Förkväll på tv4 egentligen? Varför lökar de omkring på Centralstationen för? Varför kan man ställa frågor till folk överallt hela tiden i alla kanaler och vem har sagt att det blir bra teveunderhållning av det? "Hej, min fyraåring biter sin bror, vad ska jag göra?" Och någon galen biologist med fejkmild röst får svara att jo förstår du, det beror på att hon är maskuliniserad och behöver disciplin för att mildra sina jaktinstinkter och detta är min absoluta sanning och förresten, köp min nyutkomna bok "Flickor Föds Rosa och Pojkar Skall Icke Bära Kjol". Har tv4 inga repriser att köra såhär dags på "förkvällen" (men guuuud, det är liksom så vitsigt också)?

Men titta på
House på fyran, för allt i världen. Säsong 1 är riktigt bra. Dr House är fantastiskt misantropisk. (Och Hugh Laurie är ju alltid sexig.)

Själv sitter jag här, ovanligt ointelligent, omgiven av samhälls- och litteraturteoretiker och försöker med visst analytiskt våld att foga in åtminstone några av dem i ett fullständigt meningslöst PM som visst skulle vara klart snart. Här kan vi tala om teori för teorins egen skull; jag blundar och tänker på något annat medan jag våldför mig på stackars människor som Lars Furuland och Bourdieu.

Kommentarer
Postat av: Evve

Äntligen är det någon mer än jag som reagerar på det fruktansvärt bedrövliga "Förkväll"!! Det går verkligen kalla kårar i kroppen så fort de visar sig i rutan, vilket de gör typ hela tiden nu när studentstaden tagit TV3 av oss arma fulkultursuktande studenter! Ta bort skiten och visa hellre repriser av tex Cityakuten...

2006-09-26 @ 19:10:28
Postat av: Åsa

Det är så provocerande innehållslöst! Ytterligare ett skäl att ha SVT på i bakgrunden istället för de reklamfinansierade kanalerna. ;) Å andra sidan har SVT UR-program typ hela dagarna, men på kvällssidan vankas det, um, Babel!

Postat av: Frida

Detta har jag heeelt missat...antar att det inte är värt att förlora en ledig kväll på....men man måste juh nästan...
Kram!

2006-09-27 @ 16:42:06
URL: http://fejs.se/blogg
Postat av: Goraneira

Awesome site!

2010-04-29 @ 13:37:28
URL: http://goraneira.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback