Well, I say... shit floats

Eftersom Anna kastade en utmaning my way så kommer den nu här. Själv är jag för lat för att kasta vidare, men sno efter behag.

DAGENS VILL HA: Ledigt! Jag vill ligga i en solstol med en drink i ena handen och en roman i den andra.
DAGENS KLÄDSEL: Kjol och tröja.  
DAGENS SMINK: Nej...
DAGENS FRISYR: Hästsvans... (Alltså vad är det här?)
DAGENS HÄNDELSE: Jag fick tag på min sommarjobbschef, något jag har försökt med i cirka fem veckor nu utan resultat.
DAGENS LÅT: Cunts are still running the world, Jarvis Cocker.
DAGENS PLANER: Hmm, skriva analysdel (i solen) och träna skivstång på Friskis.  
DAGENS SAKNAD: Pengar. Jag tror jag ska göra min egen dokusåpa i öppna kanalen. Den ska heta "Hur man överlever på 300 kronor i två veckor".
DAGENS DUMMASTE: Att det fortfarande behöver skrivas såna här artiklar. Det verkar ju onekligen som att en stor del av befolkningen ännu tror att om Lisa gråter lättare än jag och vill prata om mjuka bebisar och pelargoner medan jag har svårt att berätta för hela världen vad jag känner samma minut som jag känner det så har Lisa en Typisk Kvinnlig hormonbalans/hjärna/DNA-uppsättning medan jag har överskott på typ testosteron. Inte för att vi är olika personlighetstyper ety personlighet betyder ingenting i jämförelse med kön. Det är ju för fan samma människor som tror att ingen någonsin kommer ha sex mer om vi utplånar de sexiga skillnaderna mellan könen. Gatlopp borde återinföras.
DAGENS SJUKA: Kontaktannonserna i DN, alltid. De är omväxlande underbara, omväxlande skräckinjagande. Det är något med formatet som gör mig så fascinerad, vad folk väljer att fokusera på när de tilldelas sina begränsade tecken. Och det är alltid lika roligt att döma de som av allt de kan berätta om sig själva skakar fram typ "jag är vältränad och ser enligt andra bra ut". Mmm, score! Mina favoriter är annars de sjukligt specifika, de där (90% män) som anger längd, vikt, nationalitet och ögonfärg - de söker nästan alltid "slanka" (eller för all del "mulliga/kurviga"), korta, yngre kvinnor av "utländsk härkomst" jag menar, kan de inte bara skriva "Asiatisk fru med husliga intressen sökes av fördomsfull, otrevlig, småkorkad och mycket ful svensk man som inte får ligga på konventionellt sätt. Svar till De Hånar Mig På Krogen, 46 år"? En annan favorit är "Man 45, beter mig som 25" - för det är ju som bekant obeskrivligt attraktivt att vara tjugo år efter i sin mentala utveckling. Åååh, jag ser den här mannen framför mig. Han heter typ Fredrik, jobbar med något oupphetsande, har solariebränna, ett favoritfotbollslag, en premuneration på Café, svanktatuering och lyssnar på Nickelback och skulle kunna använda raggningsrepliken "och här står du och ser sur ut" på krogen eftersom han tycker den är lite charmig och anser sig vara just vad en uttråkad kvinna behöver. Fördomar, jag? Bah, humbug.  
DAGENS DROG: Kestine 10 mg och koffein.
DAGENS ROLIGASTE: Söta giraffens Five Stages of Grief. Knappast ny för dagen men väldigt charmig.
DAGENS FAVORIT: Genushistorikern David Tjeder som bloggar igen.
DAGENS KÖP: I ett desperat försök att veckohandla för en hundralapp köpte jag ett kilo tortellini, fyra förpackningar tomatsås, ett halvt kilo linser och ett kilo lök. Och havregryn, givetvis. Mmmm, ljuva studentliv.
DAGENS GODIS: Jag vill ha glass. Det är mitt favoritgodis alla kategorier.
DAGENS HUMÖR: Helt okej.
DAGENS ORD: Uppsatsångest.


Kommentarer
Postat av: Frida

Det där med kontaktannonser är intressant...Vet du att oftast kan man dra streck mellan olika som skulle passa perfekt för varandra (om man utgår från vad de skriver i anonnsen)...det är en väldigt rolig lek. Synd att de inte läser kontaktannonser de som skickar in ;)

Postat av: Elinleticia


*skrattar*...det där med "står du här och ser sur ut" fick jag tårar i ögonen av...så bra var det

2007-04-23 @ 20:16:07
URL: http://elinleticias.blogg.se
Postat av: Vemundkathinka

This site rocks :-) Very nice! Greetings from Spain.

2009-09-07 @ 08:26:48
URL: http://vemundkathinka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback