masshysteri, I'm your bitch

 

angstboy!


Inre dialog mellan Frk Överjag och Frk Jag angående att Harry Potter-masshysterin fördubblats lite i och med att boken sägs ha läckt ut på Internet.


Jag: *hittar länk för nedladdning*

Överjag: Nej, men snälla människa boken kommer ju ut på lördag i alla fall.

Jag: MÅSTE. LADDA. NED.

Överjag: Den är säkert fejk i alla fall. Någon med för mycket fritid har skrivit lite fanfiction.

Jag: 700 sidor fanfiction?

Överjag: Vi vet båda två att detta är möjligt.

Jag: MEN TÄNK OM DET ÄR DEN RIKTIGA!

Överjag: Som kommer ut på lördag. O, din pöbelskhet förtvivlar mig djupt.

Jag: JAG MÅSTE SE HUR DET GÅR FÖR SNAPE! *hyperventilerar* SNAPE!!!!11 Och Dumbledore! De övriga skiter jag högaktningsfullt i men SNAPE OCH DUMBLEDORE, MINA FINA POJKAR.

Överjag: Tänk, ibland tror jag du glömmer bort att de är fiktiva.

Jag: Ssschhh, bitch. *laddar ned*

Överjag: Ta det åtminstone med en nypa salt, din dumma jävel.

Jag: *sträckläser och gråter*

Överjag: Åh kära värld.


Kommentarer
Postat av: stina

argh. jag inser att nu börjar några dygn av ytterst försiktig bloggläsning. jag är rädd för att min adlibrisleverans inte dyker upp före helgen nämligen. gah. varför skulle jag vara så snål och ta gratis frakt för?

Postat av: Frida

Nu är du tyst Åsa!
Inga kommentarer, inga avslöjanden!
Tänk på oss i pöbeln som måste avvakta den svenska versionen...
Så, pliis, var barmhärtig. Jag vet att du kan!

2007-07-19 @ 21:44:11
URL: http://fejs.se/blogg
Postat av: Åsa

Stina: Jag vågade inte förbeställa därifrån av den anledningen. Ska jobba natt hela helgen men försöka masa mig ned på stan för ett ex på lördag förmiddag.
Frida: Jag är tyst! Men varför ska du vänta på den SVENSKA? Den kommer ju på engelska på lördag.

2007-07-19 @ 22:28:25
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Frida

Den kom väl i lördags?
Jag är för otålig för att läsa den på engelska helt enkelt...

2007-07-20 @ 12:05:41
URL: http://fejs.se/blogg
Postat av: Åsa

Nej, den kommer vid midnatt i natt. Menar du att du tror du ska kunna läsa den i VINTER utan att någon berättat slutet för dig innan dess? :) Lycka till med det.

2007-07-20 @ 12:07:17
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Complacency

Jag snavade in på din blogg av en olyckshändelse, och jag är glad att jag gjorde det! Jag blev jäkligt uppiggad och har skrattat högt (för mig själv i skärmens sken - och visst känner man sig alltid lite dum då?) åt dina drypande bittra inlägg. Jag ser redan fram mot att läsa mer!
PS. Kunde inte låta bli att höja på ena ögonbrynet, sådär lite världsvant, åt att läsa om någon annan som lyssnar på Magnetic Fields. Jag har inte stött på någon annan tidigare... vilket kanske säger mer om mina sociala vanor än om något annat.
PPS. Visst är Stefan Sauk irriterande? Jag genomled en tillställning där han var konferencier. Alla tycktes uppskatta hans dialektimitiationer väldeliga; jag tyckte mest att det var smärtsamt att se. Jag kan bara föreställa mig hur det måste vara att plåga sig igenom en hel ljudbok med honom som uppläsare!

2007-07-22 @ 22:11:32
Postat av: Sleepless

Jag: 700 sidor fanfiction?
Överjag: Vi vet båda två att detta är möjligt.

Ahahahaha! Så rätt du har!
PS. älskar din blogg. :)

2007-07-25 @ 10:24:02
URL: http://metablogg.blogspot.com
Postat av: Evve

Hohooo! Uppdateringar??? I min understimulerade värld behöver jag dina inlägg för min mentala överlevnad!!!

2007-07-25 @ 20:25:07
Postat av: S

Som andra har sagt, du är grymt rolig, på ditt sätt givetvis. Du skriver dessutom som en gud (En gud med humor). Keep up the good work!

2007-08-01 @ 22:55:14
URL: http://sarasomtalar.blogg.se
Postat av: Johanna

Åsa, detta börjar bli allvar. Är du inte medveten om att har man skapat ett beroende- för jag kan inte kalla det missbruk, så sällsynt som dina små guldkorn till nya inlägg dimper ner nu i sommartider- så har man ett ansvar att producera för att ge de stackars pundarna något slags bot undan abstinens & meningslöshet. För vad är ett beroende utan något att bruka med lagom jämna mellanrum och framförallt i arma tider av själslig och intellektuell svält? Ge mig ett nytt inlägg nununu, ty jag tyar inte längre på denna ö, på detta jobb, med denna släkt! Och ja förresten, kram och hoppas att tystnaden tyder på att du har en bra sommar.

2007-08-04 @ 09:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback