...

Idag när jag lekte Riktig Tjej i flera timmar (först shopping, sedan en fräsch brunch bestående av färska grönsaker osv. ja, jag är fortfarande förfärad och ville liksom fula till mig efteråt, säga könsord och dricka öl och klia mig i skrevet och så) satt jag en stund på mitt tak och läste cirka 100 sidor till i Smärtans ministerium av Dubravka Ugresic (som för övrigt är så jävla bra att jag blir helt lycklig) och lyssnade på en granne som verkade ringa hela sin bekantskapskrets under sina soltimmar.


En av konversationerna som sipprade igenom min läskoma handlade om en tjej som inte lyckats få sin tilltänkte kille att flytta från Spanien till Sverige för hennes skull. Eller något ditåt. Något fel på killens ambitionsnivå i förhållandet var det tydligen.


Grannen: "Asså, mmm, jag menar... nej precis... ja, eller hur! Hon är ju skitfin, jag förstår inte varför han inte tycker om henne liksom! Okej om hon var typ ful!"


Kom nu ihåg: det bor typ bara högskolestudenter i mitt hus, asså.


Om arbetarklassen hemma i obygden förstod den låga genomsnittsintelligensen hos de som läser på universitetet skulle de bli av med minst 70% av sina mindervärdeskomplex. Skulle de lyssna på ett samtal mellan, säg, skattejurister som diskuterar samhällsstrukter skulle de förmodligen gå därifrån med stärkta sinnen och nyväckt självförtroende.


Kommentarer
Postat av: Frida och Hugo

Visst är det underbart att tjuvlyssna, jag måste dock behärska mig och inte fånglo samtidigt ;) Det är liksom en aning avslöjande...

Postat av: Ika

Jag satt och flinade åt det här på jobbet i fredags (bloggläsning = belöning för att ha utmönstrat mängder), det var så mitt i prick. Gillar i synnerhet din slutkläm.

2007-06-10 @ 21:30:39
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Nina

Känner igen det där med att behöva fula till sig efter ett par timmar i mina få tjejkompisars sällskap. Jag undrar ofta hur de orkar. Själv är man alldeles matt efter en sådan grej som shopping (om det inte handlar om inköp av diverse filmer, cd-skivor eller böcker vill säga).

2007-06-11 @ 23:34:37
Postat av: Emmy

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-05-08 @ 16:09:04
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback