Drama direkt, kan jag hjälpa till med något?

Insikt efter ungefär fyrtio minuters handledning (den första): jag ska skriva en empirisk uppsats. Fältundersökningar och praktiska, handfasta redogörelser för en reell situation. Statistik kommer att förekomma. "Teori är lite överskattat" sa min handledare.

Jag är lite rädd. Mina år vid universitetet har hittills enbart inneburit litteraturflum, mysiga teorier och kärleksstunder med Foucault och Bourdieu och dekonstruktion av såväl genus som tillvaron.

Men jag får skriva om
dramatik. ♥ Och inte en jävla "ungdomars/mellanstadieelevers/lärares/hundars läsvanor"-undersökning så långt ögat når.

Och jag älskar faktiskt att skriva uppsats.

Kommentarer
Postat av: Evve

Underbart Åsa! Nu får vi gotta oss i empiriska undersökningar tillsammans!!

2006-11-22 @ 23:27:50
Postat av: Frida

Åsa...*ser uppmanande på* du är galen! Hur kan man ÄLSKA att skriva uppsats?? Jag älskar att laga mat...men att skriva uppsats...njaej! Tur vi är olika ;)
Var är frågorna????

2006-11-22 @ 23:57:50
Postat av: Ika

"teori är lite överskattat" - ursäkta, vad menar människan? Det är ju uppsatsskrivande det handlar om!

Fast i övrigt delar jag nog inte din passion för uppsatsskrivande, även om det har blivit lite bättre med åren. (Det där sista kommer jag garanterat att få äta upp inom de närmaste tre veckorna).

Postat av: Åsa

Evve: Mmmm, härligt.

Frida: Jag har aldrig sagt att jag är klok.

Ika: Han menade nog att om man ska granska utgivning av en litterär genre & ett konkret projekt som startats för att gynna detta, snarare än mottagande/kanonisering/fraktioner av en litterär genre är det bättre att strunta i stora svepande teorier och i stället fokusera på små modeller av bokmarknaden. Tror jag. Jag håller fortfarande hårt i mina teoriböcker.

2006-11-23 @ 10:20:53
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Frida

efterrätt...hint hint....köper du vaniljglass så fixar jag biffen... :D

2006-11-23 @ 20:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback