"Åh, vad det är intressant att tro att man är lycklig!" *

Det var alldeles för länge sedan jag besökte mitt lokala favoritantikvariat, så jag tittade in på vägen hem idag. Kom ut därifrån med tre böcker, varav en verkar så spännande att jag gick med näsan begravd i den och höll på att bli påkörd av en buss. Good times! Har inte läst på det sättet på flera år. Nåväl. Min korta men fina inköpslista:

Kingsley Amis Lucky Jim som enligt rykten är tråkig som f-n, men ändå. Den kostade tio kronor.

Byron av Sigrid Combüchen. Jag tror att hon är bra. Jag har även en vag förkärlek för romantiska idéer om Lord Byron, så det här ska nog gå vägen.

Två drömspel. Från Strindbergs modernism till Potters television. En avhandling av Staffan Ericson (Stockholms Universitet) som nästan fick mig påkörd! Dennis Potter! Modernismen! Drömspel! The Singing Detective är en av mina favoriter, alla kategorier, alla genrer så det ska bli intressant att läsa, minst sagt.

Jag behöver minsann ingen bokmässa.

(* Dessvärre måste jag tillskriva Kristina Lugn detta fantastiska citat.)

Kommentarer
Postat av: Ika

Åh, good old times med Åsa som refererar sina antikvariatsbesök... *nostalgisk*. Jag borde nog avstå från att referera mitt biblioteksbesök igår, det var inte på en lika kulturellt avancerad nivå. ;) Däremot var jag till musikbibban också och bar hem en hög skivor - Mozart, Gemma Hayes, Kill Bill 2-soundtracket, Magnus Carlson, Florakören och Juliana hatfield, samt ett par intressanta samlingar.

Postat av: Åsa

Haha, min intellektuella nivå har länge legat på "nejmen nu ska jag spela lite Sims istället för att läsa" så jag måste ju försöka så gott jag kan att återuppväcka den bokmal som sover.

Är skivan med Gemma Hayes bra? Hon brukar dyka upp på pandora.com och last.fm.

2006-09-26 @ 11:00:17
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Ika

Har bara lyssnat på skivan en gång hittills, är varken förtjust eller avskräckt... Måste lyssna mer, och fundera.

2006-09-26 @ 23:14:06
URL: http://www.bloggen.fi/cassiopeia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback