dagens kärleksbrev <3!

image35
Alltså det här med I mördarens spår och
Jane Tennisons Sista Fall och den här bottenlösa tragiken som är hennes privatliv, det är liksom the shit idag. Igår också. Förmodligen för en lång tid framöver. Första delen krossade mitt hjärta en smula för jag STÅR INTE UT med att hon är i underläge någonsin (åååh, aborten i säsong 4, någon?!) mot någon jävel och det är hennes SISTA FALL hon ska snart tvingas lämna det enda hon har och jag skulle antagligen kunna använda det här som katharsis om jag behöver gråta en flod inom en snar framtid.  

Hur kan någon vara ensammare än Jane ÅH GUD SÅ JOBBIGT DET ÄR. De flesta krassliga, äckliga, sönderstressade manliga kollegor runt om i fiktionen har åtminstone något försummat barn waiting in the wings och får kopulera med snygga vårdande damer (till och med Beck version 2.0, den osexigaste polis världen har skådat, får ju ligga) Jane är alkoholiserad och ensam och hård på det där sättet kvinnor inte får vara, det där oromantiska osexiga sättet man brukar välja bort när det gäller manliga karaktärer, när hon full och ledsen får sympati av män är det inte tröttsamt självömksex utan "take your fucking hand off me, prick", hon är en som om man skulle möta henne på riktigt på bussen eller i mataffären skulle stinka av sin ensamhet och kärlekslöshet. Det är så jävla välgjort allting, jag blir helt matt.

Jag funderar som bäst på att erbjuda mina tjänster som hustru/slav åt den som köper alla Prime Suspectsboxar till mig.


Kommentarer
Postat av: Evve

Åååååå Åsa! Jag trodde jag var den ende i hela världen som satt och suktade efter nästa avsnitt och nästan stryper sin svåger för att vi kommer hem för sent till upplösningen!!!! Hon är verkligen en helt fantastisk männsika i den serien, varför tycker jag så himla mycket om karaktärer som henne...Kanske för att det inte görs så många! Puss på dig!

2007-04-10 @ 16:32:22
Postat av: Tina

Åhh, gud vad jag bara helt och hållet håller med dig i ALLT! Hon är verkligen helt underbart bra!

Postat av: Åsa

Evve: Det finns bara EN Jane Tennison! Min högst professionella analys av hennes karaktär är att hon är överlägsen de flesta.
Tina: Jaa, visst är hon! Ingen skulle göra henne lika bra som Helen Mirren heller, jag blir lika imponerad varje gång jag ser henne.

2007-04-11 @ 00:53:15
URL: http://girlafraid.blogg.se
Postat av: Anna

Yes! Jag har iofs inte följt slaviskt, men man måste älska deckarkaraktärer som inte är whatsherface Marklunds streckgumma. Plus Mirren VINNER i ALLTING-klassen.

(Jag dattade dig i min blogg.)

2007-04-11 @ 03:21:34
URL: http://tatortstimotej.blogsome.com/
Postat av: Karl H.

Varför?

Postat av: Nina

Kan man göra annat än ÄLSKA henne när hon kommer hem ensam, sveper i sig en stor whiskey och hennes händer skakar av abstinens efter en lång, lång dag i rättvisans tjänst? Näej, man kan inte låta bli!

2007-04-13 @ 19:24:58
Postat av: Jimmysophie

Cool site ... I like it :)

2009-01-28 @ 14:37:36
URL: http://jimmysophie.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback