"Why did you leave me? Why?"

56420-43

Project Zero 2: Crimson Butterfly på Xbox är så sjukt jävla otäckt. Det är värre än alla skräckfilmer jag sett och då ska man ändå minnas att jag älskar att bli rädd och såg fasor som Dark Water ensam en vanlig vardagskväll i ett mögligt gammalt hus där allting gav ifrån sig ljud. Crimson Butterfly är så pass vidrigt att jag är övertygad att jag aldrig skulle kunna spela ensam på kvällstid. Det är mörkt, olycksbådande och SÅ DEN DÄR JÄVLA VIBRERANDE SKITHANDKONTROLLEN som gör mig precis lika rädd varje gång. Spelandet ser mest ut som så att jag googlar flyktvägar, kommer med back seat driver-kommentarer, analyserar plotten - som  för övrigt är nästan onödigt vacker i all sin blodiga prakt - och karln står upp för sitt genus och är den som sköter kontrollen. Jag är bra på att skjuta men herregud, mina spelerfarenheter i övrigt består mest i att strategiskt överta herraväldet över universum, bygga upp städer och arméer samt att sköta invånarna i PC-såpan Sims 2. Mina nerver är inte gjorda för vindlande korridorer, väsande spökröster och snabba vändningar.

Antal gånger jag slängt handkontrollen på min pojkvän: åtminstone en.

Antal gånger pojkvännen blivit rädd för min spegelbild i fönstret: åtminstone tre.

Antal gånger vi förbannat grannarna som mycket ljudligt håller på att renovera sin lägenhet: ungefär tio.

Antal ironiska kommentarer - "nej men så fint, ett familjealtare, ja, sådär ska vi inreda vårt gemensamma hem, hö hö hö" -  för att dölja den pura skräcken i våra hjärtan då vi tvingas ned i ännu en källare där någon sexig Mourner med igensydda ögon väntar på att få döda oss/ytterligare ett spöke väser ut sin odöda ångest: hundratals.

Antal mardrömmar relaterade till mörka övergivna byar, tvillingar, ritualmord och spöken med "warped faces": oändligt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ehh.... Åsa, jag vet inte vad som gör mig mest rädd. spelet i sig eller det faktum att du verkar smått fast i det!? :)
hehe, tycker det är lite roligt att din man blir rädd för DIN spegelbild i fönstret!! Det är ju han som har skägg!!
puss!

2007-11-28 @ 21:48:40
Postat av: Åsa

Hanna: Jag är en nörd, okej. Jag fastnar i alla spel jag någonsin spelar, oavsett om det gäller att lägga pussel eller bygga en stad. :)

2007-11-29 @ 00:48:16
Postat av: Evve

Åh åsa, äntligen är du tillbaka, som jag har väntat! Det är så fantastiskt att läsa dina inlägg, jag blir alldeles varm:) Jag hade hoppats på ett litet fint inlägg om den nya produktionen "Socialgrupp 3 i nöd och lust" men det kanske kommer? Puss på dig och fortsätt skriva!!

2007-11-29 @ 19:00:56
Postat av: Åsa

Evve: Åhh, jag vet. "Socialgrupp 3 i nöd och lust" kommer dyka upp, jag tror det blir den nya svenska dramaserien. Helt klart. :)

Postat av: mediabrus

verkar som ett spel helt i min smak :)

2007-12-09 @ 20:15:13
URL: http://www.mediabrus.dinstudio.se
Postat av: victor

näe usch vad läskigt. jag vägrar. spelar bara final fantasy, där finns det moogles: http://www.rpgsite.net/images/screens/3/moogle2.jpg

2007-12-10 @ 08:55:56
URL: http://queervegan.blogspot.com
Postat av: Malle

hmmmm låter som ett spel jag borde prova ;)

2007-12-14 @ 14:15:13
URL: http://metallmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback